Hallo ik ben een jongen van 20 en ik heb heel veel moedervlekken. Ik durf nooit een T-shirt aan, bang voor mensen die telkens naar mijn armen staren?

Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik hoef geen vrouw ofzo, nooit eigenlijk, ik ben gewoon iemand die single wil blijven tot mijn dood. Maar ik wil gewoon normaal kunnen rondlopen zonder mensen die me aanstaren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Kom op zeg, niet zo dramatisch doen. Wwarom wil je je leven lang single blijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik me dan lekkerder in mijn vel voel, ik wil gewoon alles kunnen doenw at ik wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft liefde nodig. je kunt niet zonder.
er is vast wel een vrouw die bij je past en die je toestaat om weet ik veel wat allemaal te doen, een vriendin hebben, is ook iemand gevonden hebben die (vaak) erg dezelfde interesses heeft, en goed bij je past. Zij zal dus over veel dingen hetzelfde denken en/of accepteren. over die moedervlekken:
is het je vaak gebeurt dat je aangestaard werd of denk je dat alleen maar? Vraag eens aan een goede vriend of hij zich eraan stoort. wedden dat het antwoord nee is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1x toen ik mijn shirt uitdeed zei iemand dat ik veel moedervlekken heb, maar met shirt aan niet. Overigens toen hij zei dat ik veel moedervlekken heb, zei ik "ja, dus?" en toen zei hij "nee, niks" lol Maar ik hoef echt geen vrouw, daar blijf ik ook bij. De ene houdt van een vrouw om zich heen en de andere weer niet. Ik heb altijd nog familieleden om langs te gaan
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je de juiste persoon hebt gevonden, kun je zo goed als alles doen wat je wilt hoor. Maar het blijft uiteraard je eigen keuze. Die opmerking van je vriend was echt niet raar bedoeld hoor, net zoiets sls tegen iemand zeggen: jij hebt haar op je borst. Het is een constatering, geen kritiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks mis met singel blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks van aantrekken!!
Ik heb een spierwitte huid( weinig pigment) en mijn armen zitten vol met Moedervlekken en wat een ander daar van vindt trek ik me niks van aan!
Moet jij ook niet doen.
Je moet eens weten wat voor opmerkingen ik krijg zomers als mensen me zien met mijn witte huid,vreemden zeggen zelfs dingen als:"heb je wel eens van een zonnebank gehoord?"
Maar ik krijg last van zonneallergie( uitslag) en ook met die Moedervlekken moet je uit kijken in de zon.
Lekker laten kijken en staren,en een vriendin krijg je ooit nog wel hoor(al zeg je nu dat je dat niet wil)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liefde past gewoon niet bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Focus eens niet op moedervlekken, werk aan je zelfvertrouwen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom boeit de mening van anderen je zo? Man up..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet negatief bedoeld, maar probeer je jezelf erover heen te zetten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is vrij om vrijgezel te blijven, daarvoor hoef je niet te weinig zelfvertrouwen te hebben, ik ken ook iemand die verstokt vrijgezel is al 30 jaar en is zielsgelukkig na een mislukt huwelijk van 5 jaar.......die wil niets anders meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom zou liefde niet bij je passen?
wat versta je eigenlijk onder liefde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de link van moedervlekken en single willen blijven niet? je komt een beetje raar over. gebruik foundation of een concealer om je moedervlekken tijdelijk te verbergen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gezemel over dat je niet single kan willen blijven......het is zijn keuze, moedervlekken of niet, de vraag gaat over of je moedervlekken kan laten verwijderen of onzichtbaar kan maken, niet of dit een reden is om single te blijven, overigens heeft vraagsteller dit expres neergezet om reacties en antwoorden als: "Je partner hoort dit te accepteren" of "Ach, een vrouw die van je houdt geeft er niet om" te voorkomen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beide onderwerpen moet accepteren, single zijn en moedervlekken. Die horen gewoon bij je en iedereen die commentaar heeft, negeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Durnstic Haha... :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft je niet te schamen want ik dik en schaam me ook nie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt daar niet eens op gelet gewoon met je T-schirt lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las op internet de kassa site dat mensen met veel moedervlekken veel ouder worden dan mensen weinig hebben. Zeg dat eens tegen mensen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijgaand een positief bericht over moedervlekken: http://www.nu.nl/gezondheid/2728775/mensen-met-veel-moedervlekken-leven-langer.html . Maar dan moet je er wel meer dan 100 hebben hoor;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er veel op mijn benen en armen, die heb ik bij de dermatoloog laten weghalen. Toen werd het nog vergoed door het ziekenfonds, ik weet niet of dat nog zo is.
Vraag aan je huisarts een verwijskaart voor de dermatoloog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een heleboel stippeltjes. Vroeger vroegen ze dan aan me of ik achter de gierton gelopen had, maar dat is opgehouden sinds de mestinjecties ;-) Mensen kijken, maar dat is omdat dingen onverwacht of opvallend zijn, niet omdat ze er iets van vinden. Dus laat ze kijken. Als ze erg lang kijken kun je ze heel erg laten schrikken door een maf gezicht naar ze te trekken. Dan heb je er zelf ook nog lol van.

Antwoorden (27)

gewoon niks van aantrekken, als het ECHT heel erg vind, kan de huisarts er miss wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof me, jij bent de enige die last heeft van die moedervlekken, andere mensen letten daar echt niet op.
Draag gewoon een t-shirt. Zoek de positieve dingen van jezelf en focus daar op. Ik weet zeker dat je mooie ogen hebt of een leuke lach.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als jij je niet druk maakt over die moedervlekken doet de rest dat ook niet.
En kijk eens om je heen, iedereen heeft wel moedervlekken, sproetjes, puistjes of andere plekjes. Worden die aangestaard? Nee, mensen zijn over het algemeen te druk bezig met zichzelf en de eigen 'minpunten' om zich druk te maken over die van een ander.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar de rest heeft er maximaal 25 en ik 100 ofzo
Ritsuka
12 jaar geleden
En? Het is gewoon een ophoping van pigment, en jij hebt er toevallig iets meer. Ik zie het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de - ? Ik vind je uitleg juist goed.. + En daarbij : iedereen heeft wel iets. Vaak zie je juist de dingen erger (omdat je je er op focust) dan hoe een ander het ervaart.
Ritsuka
12 jaar geleden
Iedereen heeft wel iets. Van jezelf noem je meestal je minpunten, van een ander alleen de pluspunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral je afsluiting vindt ik goed.
Iedereen ziet vooral z'n eigen minpunten en maakt ze groter dan ze zijn,een ander ziet dat vaak niet eens en zijn vooral met zichzelf bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook nog een +!
Die 2 minnen slaan nergens op,nou ja, dat is mijn mening.
Ritsuka
12 jaar geleden
Van de mensen die minnen zou ik graag willen horen wat er niet goed is aan mijn antwoord. Aan de rest: bedankt!
Pieter2011
12 jaar geleden
@Ritsuka Als iemand er ooit een opmerking over zou maken, dan antwoord je: "Die bruine vlekken zijn de roestige uiteinden van mijn stalen zenuwen...!"
burgos
12 jaar geleden
Die jongen wil er van af,hij hoeft geen preek dat niemand er naar kijkt. dus hij moet naar de dokter.
Ritsuka
12 jaar geleden
Moedervlekken zijn normaal, iedereen heeft ze. Ze worden echt niet zomaar weggehaald door een dokter, tenzij er een vermoeden is dat ze kwaadaardig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- omdat ik het niet met je eens ben. Je weet niet hoeveel last hij ervan heeft toch? Misschien heeft hij er zoveel dat het mensen WEL opvalt, en dat lijkt mij heel vervelend. Niet dat dat hem iets minder maakt, of dat moedervlekken lelijk zijn, maar ik kan goed begrijpen dat hij ervan baalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja tog, hij vraagt niet om mening ofzo hij vraagt hoe hij er vanaf kan komen, nu zegt iedereen dat hij er niks van aan moet trekken (is wel gedeeltelijk zo) maar jullie zijn hem niet.... En single blijven is ook geen slechte keus, je wil niet weten hoeveel mislukte huwelijken er zijn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik vraag me af, help een zonnebank niet? Zodat je huid wat bijkleurt, en de vlekken ziet zo opvallen. Of werkt dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de vlekken worden nog donkerder van een zonnebank
Iedereen heeft moedervlekken. Het is niets om je voor te schamen. Mensen moeten je daarbij accepteren zoals je bent. Als je moedervlekken hebt die erg uitsteken, kun je ze laten weghalen. Maar dit alleen als je er last van hebt of de moedervlek een bedreiging vormt. Het nadeel hiervan is alleen weer dat je vaak kleine littekentjes er aan over houdt. Dus als je er geen last van hebt zou ik het je niet aanraden , en mensen je laten accepteren zoals je bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je jouw grootste angst voor: dat iedereen die jij tegenkomt naar jouw armen staart.
Wat is er dan het allerergste wat er kan gebeuren?
Ga je er dood aan? (Dit is niet flauw bedoeld!)
Nee.
Dit is een heel klein voorbeeld hoe Rationeel Emotieve Training jou kan helpen.

Om je angst te overwinnen, kan je besluiten juist elke dag een T-shirt aan te trekken om te ervaren dat je angst gebaseerd is op irrationele gedachten.

Overigens vind ik moedervlekken best leuk staan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men zal kijken tot dat men ziet dat het moedervlekken zijn en dan staren ze echt niet meer. Je moet er even doorheen maar ik zou het wel doen! Je laat toch niet je hele leven verpesten door iets waar je niets aan kan doen?

Staar jij ook naar mensen met brandwonden, met niet geheel ontwikkelde armen, met andere afwijkingen? Natuurlijk kijk je even maar dan ben je er toch ook wel klaar mee? Gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is (en dat is het ook) en doen alsof het er niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, veel mensen staren als ze iets zien wat ze niet verwachten, maar ze bedoelen er verder niks mee. Geen waardeoordeel, gewoon iets onverwachts.
Je kunt aan je huisarts een verwijsbrief vragen voor een huidarts. Die haalt de moedervlekken weg met bevroren vloeibare stikstof (als ik me niet vergis). Het doet echt niet heel veel pijn.

Daarna kun je een jaarlijkse of halfjaarlijkse controleafspraak maken om eventueel bijgekomen moedervlekken weg te laten halen.

Is helemaal niet gek en je voelt je een stuk zekerder.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga hierover zeker nadenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima. Moedervlekken moet je altijd in de gaten houden, ze kunnen onrustig worden. Als ze weggehaald zijn, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Maamr daar krijg je toch littekens van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze alleen bij 'verdachte' Moedervlekken,ik wordt erop gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moedervlekken kun je niet met stikstof weghalen, die moeten (ruim) 'uitgelepeld' worden, en dan heb je dus in plaats van de natuurlijke moedervlekken littekens die flink groter zijn dan de moedervlekken, plus de littekens van de hechtingen. Bepaald geen vooruitgang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, moedervlekken stippen ze aan, net als wratten. Ik weet het uit eigen ervaring en je krijgt er geen littekens van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap die minnaars niet. Als je er erg mee zit is dit advies toch prima? Een huidarts zal iemand nooit zomaar behandelen en zal zeer zeker afwegen of het weghalen cosmetisch meer schade aanbrengt of niet. Ik zou zeker een verwijzing vragen van de huisarts voor de huidarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed Appeltje. Er wordt vaak uit onwetenheid gereageerd en dat is alleen maar jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je om die minners tegen te gaan ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had er eentje waar ikzelf last van had, en al vond de huisarts het niet nodig (niet verdacht ofzo) hij heeft hem uitgelepeld en ik heb amper een littekentje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Interking, en Pokemon: goeie actie en je hoefde er niet eens voor naar een specialist.
Als ik ook eens even goed ga tellen, tel ik er ook een heleboel! Maar geloof me: dit is iets wat ik alleen zie, de rest van de wereld houdt zich ABSOLUUT niet bezig met hoeveel moedervlekken er op iemands arm zitten.

Je maakt je druk over iets wat alleen jou bezig houdt.

Ik kan me voorstellen dat mensen je raar aankijken als jij nerveus loopt te doen over iets wat zij niet kunnen raden...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zit te tellen bij mezelf, ik ga ook al richting de 80 alleen al op mijn arm...

Toegevoegd na 11 uur:
Wat je moet doen? Werk aan je zelfvertrouwen!

Concentreer je niet op je uiterlijk, maar werk aan je innerlijk.

Je gevoel van eigenwaarde bepaalt hoe jij jezelf in de spiegel ziet. Als jij zorgt dat je lekker in je vel zit, voel je je goed en zie je er ook goed uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah, de spiegel is weg en er staat: " you look fine"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stond er niet bij stil dat ik een vrij groot scherm heb... op een telefoon zal dit niet te zien zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op mijn grote scherm ook amper leesbaar vriend.. amper is nog positief ingeschat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hem aangeklikt, en toen kon ik hem nog steeds niet lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel een mooie tekst! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een enorm scherm, maar kan het niet lezen! Maar nu ik weet wat er staat, vind ik hem wel leuk.
Bij zijn geboorte had ons zoontje een reusachtige aardbeivlek (25 cm2) midden op zijn rug. Soms vroegen kinderen wat het was en dan legde hij het uit. Deze plek is in de loop der jaren verdwenen. Op zijn 8e kreeg hij te maken met een explosie aan MOEDERVLEKKEN. Soms kijken kinderen hier naar. Als het hem stoort, dan zegt hij "je bent toch niet jaloers op mijn moedervlekken ?" of iets vergelijkbaars. Stoor je er niet aan als mensen je aanstaren. De één heeft een verkeerd staand oog, de andere is op zijn 20e kalend, een derde heeft ongelijke borsten, iedereen heeft wel iets aparts. En dat is maar goed ook, zo zijn wij allemaal apart en uniek. Always look at the bright side of life !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je. Aan al die goed bedoelde adviezen waarin je wordt opgeroepen het op de een of andere manier te accepteren heb je helemaal niks. Vraag via een verwijzing van de huisarts een consult aan bij een dermatoloog. Die zal twee dingen in beschouwing nemen. 1) de fysieke kant van de zaak. Is het inderdaad veel. 2) De psychische kant van de zaak. hoeveel last heb je er van.
En bedenk er is veel meer mogelijk dan menigeen denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen heb je al van vroeg af aan geleerd om jezelf 'niet mooi' te vinden.
Je bent nu 20, dus misschien wordt het eens tijd om jezelf te leren accepteren zoals je bent, en jezelf daar niet voor te hoeven schamen. Kortom om jezelf te leren 'mooi' te vinden zoals jij bent.
Dat zal niet van de een op andere dag zijn, maar werk hier naartoe. Eventueel kan je iemand inschakelen die je hiermee kan helpen, zoals een psycholoog/therapeut of een coach.

Dat je single wilt blijven is je goed recht. Het enige belangrijke is het leven is de kunde om van jezelf te houden. Als je alleen bent kunt je echt goed leren.
En kan je leren om jezelf de liefde te geven die je toch nodig lijkt te hebben.

Vaak missen we de liefde van onze vader of moeder. Of kunnen we niet zo goed zien dat die liefde er toch is geweest. Dit is vaak een nog steeds achtervolgende pijn, verdriet en/of boosheid uit ons eigen stukje verleden.
Ook zijn we niet goed in staat om onszelf lief te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi verwoord!
Je hoeft je nergens voor te schamen! Moedervlekken zijn niks raars en iedereen heeft. de een meer dan de andere.. Vele hebben t zelfde probleem maar dan met pukkels, iedereen heeft wel iets waar ze zich voor schamen, wat ze zich dan niet realiseren is dat het niemand opvalt! mensen zullen echt niet staren, er is namelijk niks om te staren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het verband tussen je vraag en de aanvulling niet, maar goed.
Mensen staren niet naar je vanwege moedervlekken. Ze kijken misschien naar je, zoals ze naar iedereen kijken, maar als jij dan schichtig reageert, ja, dàn gaan ze echt kijken, want dan val je op in het beeld van de massa.
Als jij op straat loopt, zie je dan iedereen goed? Of zie je mensen voorbijkomen, in het algemeen, zonder dat je die mensen later nog precies kunt beschrijven?
Ik kan je verzekeren dat de meeste mensen anderen nauwelijks echt 'zien'. Als dat wel zo was, dan was het bij criminaliteit niet zo moeilijk om signalementen te maken.
Dus waag het er eens op als het mooi weer is, want ik vermoed dat je angst niet realistisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Precies :)
Allereerst: ik heb ze ook maar mij maakt het niet uit. Ik kan me wel voorstellen dat het jou wèl uitmaakt. Vraag aan jouw huisarts een verwijzing naar een dermatoloog. Sowieso moeten de moedervlekken regelmatig gecontroleerd worden (ivm huidkanker) dus zo sla je 2 vliegen in één klap. Ik lees vooral veel reacties dat je het je niet zo moet aantrekken maar dat is natuurlijk geen antwoord. Het maakt jou wel uit en da's prima zolang je ook maar bereid bent er iets mee te doen. Ze kunnen verwijderd worden door een dermatoloog dus dat kan voor jou de beste oplossing zijn. Andere middeltjes werken niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat jij degene bent die staart naar mensen denkende dat ze allemaal naar jou staren.
Heel vaak is dit het geval. En telkens wanneer je ogen de ander kruisen word die overtuiging in jou bevestigd. Het ´´zie je wel´´ gevoel lijkt dan weer te kloppen..

Op gegeven moment kun je er achter komen dan alles in jezelf zit. Oordelen, niet mooi genoeg zijn, wantrouwen, ´als single ben ik beter af´ etc etc.
Als dat beeld verandert, worden ook de mensen zachter, ze kijken niet zo. Maar is er buiten jou wezenlijk iets verandert dan? Die moedervlekken zitten er nog. Wie heeft er last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moi!
ik heb een grote moedervlek in mijn hals , aan de voorkant. Ik ben er heel erg vaak mee gepest!
-wat heb je daar?
- alweer een zoenvlek wijfie?
_ moeder gesputterd bij de bevalling?

Nog veel meer , maar pissig werd ik er wel van!

Ik had een antwoord bedacht (én jaren gebruikt) dat ik aan 't zonnebaden was en mijn jongere broertje er een smartie op had gelegd en die is gesmolten! zodoende.
Dat vond men dan wel grappig en liet mij dan verder met rust , ik praat dit gedrag niet goed maar zó heb ik het toen gedaan.

Nu ben ik bijna 20jaar ouder en de moedervlek heb ik gelukkig nog steeds! en ik ben er blij mee , Het is echt van mij! Ik denk/hoop dat als je er zelf geen schaamte/probleem van kunt maken , en die 'andere' mensen ; laat ze maar kijken! ze blijven altijd kijken naar 'dingen' die ze zelf niet hebben en het daarom misschien vreemd is.

Weet je wat wij hebben ? een PUNTJE OP DE I (vlekje mag ook ) waar we trots op zijn!!

doeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al veel antwoorden gekregen over de vele moedervlekken, dat er geen enkele reden is je hierover te schamen. Ben ik mee eens.
Als je ondanks die goed bedoelde adviezen er toch mee blijft zitten dan bekijk eens wat je eventueel hier mee kunt en of je het dan nog wilt.

Gespecialiseerd in moedervlekken verwijderen:
"Mauritsklinieken", Polikliniek-Dermatologie.
Korte wachttijd en wordt 100% vergoed.
Bel voor een afspraak of info: 088-6287444.
Zij zitten o.a. in Den Haag, Utrecht, Nijmegen, Amsterdam.
Het is maar en idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die er jàren géén licht aan liet komen en ze waren weg, je hebt natuurlijk veel soorten moedervlekken en de ene is al donkerder/groter dan de andere.
Dat idee van tshirt met 'lange' mouwen steeds aan te trekken is trouwens ook een erg originele oplosing want op die manier ben je van de verbaasde blikken van de mensen af.
probeer eens met ze een tijd af te dekken voor het licht dan zouden ze tenminste lichter moeten worden en in het beste geval verdwijnen. Dat afdekken doe je door een elastische zéér dichte stof over je armen te trekken of ze in te winden met een lichtdicht verband iedere ochtend.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echte moedervlekken zijn en niet alleen pigmentophopingen, moet je dat zeker niet doen.
Bij pigmentophopingen kàn afdekken voorkomen dat ze opvallender worden. Druk heeft geen effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'druk' moet niet, helemaal niet ,als je maar afdekt en het mag er omheen zitten maar het mag niet spannen natuurlijk dan sluit je de bloedsomloop af en dàt is àbsoluut nie' de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit absolute onzin is! het bestaat wel dat een moedervlek kan gaan 'wandelen' dat betekent dat de vlek onderhuids zich verplaatst, dus je had het in je nek en na een lange tijd op je neus! LOL maar dat is wel wat mijn dokter er over zei .Gebeurt BIJNA nooit
hoi. ik heb zelf ook veel moedervlekken en als mensen mij aanstaren vraag ik of ik wat van ze aan heb of, of ze iets bijzonders zien deze mensen schamen zich dan meer dan dat jij hoeft te doen het is gewoon een natuurlijk iets wat erfelijk bepaald is. je zou kunnen overwegen om naar een dermatoloog te gaan die kan misschien een deel van de vlekken weg halen.

suc6 er mee en ga maar wel opzoek naar een vouw dat is veel gezelliger dan single blijven tot je dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is hoe je bent en het is gewoon zo. Ik heb ook veel moedervlekken en ik trek me er niets van aan. Je moet gewoon denken: I'm beautiful just the way I am. Nu waarderen mensen me omdat ik me er nooit wat van aantrek wat anderen zeggen. Gewoon negeren en het komt dus goed. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel een creme in de handel die moedervlekken minder zichtbaar maken. Die koop je bij een drogist.
Helpt dat niet, dan ga je naar de huisarts. Vaak heeft hij middelen die effectiever zijn.

Buiten dat vind ik het wel raar dat je nu al weet dat je geen vrouw wilt.
Je bent nog zo jong!
Vrouwen zijn leuk, hoor :)

Het gaat erom of je karakter hebt.
Als jij laat zien dat je gewoon jezelf wilt en kan zijn dat is dat voor een vrouw veel aantrekkelijker dan een perfecte man die zeurt over zijn onvolkomenheden.
Het gaat erom of je het met iemand leuk hebt. Zorg dat je een leuk leven krijgt, joh! Laat los!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die crème _kan_ pigmentvlekken iets minder opvallend maken, moedervlekken niet.
Met de rest van je antwoord kan ik het alleen maar helemaal eens zijn.
Heb meer zelfvertrouwen ;)
doe gewoon eens een tijdje een t-shirt aan en dan ben je opgelucht dat je het hebt gedaan. Zowiezo is het niet handig om in de lente en zeker niet in de zomer met lange mouwen te lopen, dat is pas raar. en moedervlekken zijn niet raar en mensen letten er echt niet op, je hoeft je geen zorgen te maken. Loop gewoon met een t-shirt en schaam je niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had vroeger ook altijd een vrat op mijn arm die nooit weg wou. Huis arts etc. niks hielp (in joun geval kan een dokter hier zeker wat aan doen!) ik droeg omdat ik dacht dat het heel erg zou opvallen en mensen het vies vonden ook vaak dingen die mijn armen bedekten. Totdat we een keer op voetbal kamp gingen en het was zo warm dat er speciaal ipv shirtjes met lange mouwen met korte mouwen was geregeld. Ik moest die dus wel aan. Naja ik deed dat shirt aan en er werd niet echt op gereageerd. Niemand zag het leek het wel en toen ik dat zag heb ik er maar "schijt" aan gehad en maakte het me niet meer uit.
Heel soms kreeg je er een reactie op maar dat maakte me niet echt uit.
Nu heb ik hem laten wegsnijden, je moet gewoon over een drempel heen. Dat kan van alles zijn, met korte mouwen gewoon door een stad lopen waar je niemand kent en dan zie je waarschijnlijk al dat niemand reageert op je.
Soms is de drempel hoog..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon jezelf zijn, niemand trekt zich hier iets van aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastig.
Je hebt vast niks aan 'niks van aantrekken'.
Dus: doe gewoon waar jij je fijn bij voelt. Als jij het écht heel erg verschrikkelijk vindt om een t-shirt aan te doen, met korte mouwen, dan moet je het vooral niet doen.

Het is natuurlijk wel zo dat als jij dénkt dat iedereen kijkt, dan lijkt dat voor jou ook echt zo. Terwijl dat misschien wel helemaal niet zo is.
Het komt vast nog wel dat jij op een gegeven moment denk: schijt, iedereen heeft wel wat. Tot die tijd... moet je maar doen wat jij wil.
Maar alsnog: trek je niks van anderen aan...

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder maak je het jezelf alleen maar lastig. Misschien valt het anderen niet eens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste gozer!
Het "ik hoef geen vrouw ofzo" en "single tot aan je dood" klinkt niet echt vrolijk.
De 1 heeft puisten, de ander X benen, weer een ander met dingen waarvoor ze zich schamen.
Je bent niet geboren om alleen te blijven en ook jij mag er zijn! Ik denk dat je best wel zin hebt in een leuke relatie namelijk met een vrouw of man maar je té negatief naar je zelf kijkt. Ook jij mag er wezen! Wat de ene mens lelijk vind, kan een ander mens mooi vinden. Alleen dat je de vraag al stelt is een gigantische stap om vertrouwen in jezelf te krijgen. Je bent niet voor niks op deze aarde, ik ben trots dat je de vraag durf te stellen en hoop dat dit je helpt om te realiseren dat JIJ UNIEK bent, met of zonder moedervlekken. Schijt aan de rest van de wereld en er zijn talloze mogelijkheden om moedervlekken te behandelen maar ik ben geen arts dus zeg ook niet hoe of wat maar trek je T-Shirt aan en trek je van de rest niks aan. Geloof in jezelf en dat is heel moeilijk soms maar weet zeker dat je het kan, kijk alleen maar al naar alle vorige reacties van mensen die precies hetzelfde zeggen. Ik hoop voor je dat je wél een keer zin krijgt in een leuke relatie want eenzaamheid is een hele slechte invloed op jouw levensgeluk! Wish you the best!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel gek, ik las dit antwoord en ik kreeg ineens een beeld in mijn hoofd: een verliefde vrouw die al Peterjan90s moedervlekken aan het tellen is... Juist omdat dat iets is wat echt helemaal van hem is.
Mooi antwoord!
Iedereen heeft moedervlekken! Je hoeft je er echt niet voor te schamen!Iedereen is hoe die is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon helemaal niet op letten dan komt het echt wel goed:)